Katamaran solarny "Słonecznik I" przy Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy. W tle retro statek, bocznokołowiec "Gloria Mechanica". Ster na Bydgoszcz 2019.
Historia tramwajów wodnych w Bydgoszczy sięga początków lat 30. ubiegłego wieku. Po Brdzie kursowały wtedy parowce Lloyda Bydgoskiego - „Wisła”, „Konrad” i „Neptun”.
Statek "Konrad" zacumowany w śluzie nr 6 "Osowa Góra" Kanału Bydgoskiego. Zdjęcie ze strony wyszogrod.bydgoszcz.pl
W okresie powojennym w latach 60. wycieczki po Brdzie i Wiśle obsługiwał statek "Ondyna", który z pewnością zapadł w pamięci starszych bydgoszczan. To był kultowy statek - związany z Bydgoszczą przez 30 lat! Pływał również do Torunia i Chełmna.
Kultowa "Ondyna" na Brdzie. Kto nią wtedy nie płynął?! Zdjęcie ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy.
Nowa era wędrówki szlakiem Brdy zaczęła się od MS "Bydgoszcz", który wybudowany został jako parowiec w...1913 roku. Potem był oczywiście wielokrotnie modernizowany.
MS "Bydgoszcz", przystań przy Rybim Rynku w Bydgoszczy, 2015r.
Kolejne jednostki na Brdzie, to solarne statki spacerowe - katamarany - "Słonecznik" i "Słonecznik II", które wypłynęły na Brdę odpowiednio w 2008 i 2010 roku. Nazywane są również Ondynami XXI wieku lub Soli Deo. Pełnią podwójną funkcję: są środkiem komunikacji miejskiej oraz turystyczną atrakcją Bydgoszczy.
Kpt. Bronislaw Draczynski - pierwszy po Bogu na Słoneczniku. Jest nie tylko dowódcą jednostki ale też świetnym przewodnikiem. Potrafi ze swadą opowiadać historię mijanych w czasie rejsu miejsc i obiektów.
Chyba nie ma pasażera, który by nie chwalił załogi Słonecznika :-) Na zdjęciu pan Gracjan. Ster na Bydgoszcz 2019.
Wnętrze Słonecznika I przypomina kajuty na luksusowych jachtach.
Słonecznik I i Słonecznik II zacumowane przy Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz